آموزش شروع بازی وینی
آموزش شروع بازی وینی
ایده این بازی :
1.e4 e5 2.Cc3
حرکت مناسب برای گسترش و فقط همین.این حرکت، تهدیدی برای حریف بوجود نمی آورد و انتخاب راههای خوبی را در اختیار سیاه قرار می دهد.دو نمونه از آنها را در زیر خواهید دید:
A.2…Cc6 3.Fc4 Cf6
ممکن است 3…Fc5 خیلی خطرساز باشد.زیرا با حمله جالب 4.Dg4 و اگر4…Df6? آنگاه :
5.Cd5! Dxf2+ 6.Rd1 Rf8 7.Ch3 Dd4 8.d3 d6 9.Df3 Fxh3 10.Tf1!
سیاه گریزی از دادن ماتریال ندارد، زیرا وزیر در کمین نشسته است.( به جای 4…Df6? باید 4…g6 بازی می کرد.)
4.d3 Fb4 5.Fg5 h6 6.Fxf6
( اگر 6.Fh4 آنگاه 6…d6 با در نظر گرفتن واریانت 7.Ce2 Fe6 8.O-O g5 نباید در رفتن به قلعه عجله کرد.)
6…Fxc3+ 7.bxc Dxf6 8.Cge2 d6 9.O-O g5
این حرکت پیشروی f4 را سد می کند.
10.d4 Ce7
B.2…Cf6 3.f4
در اینجا 3.Fc4 را هم بازی می کنند که جواب ساده آن چنین است : 3…Cc6 با پیچیدگی زیاد.
3…d5 4.fxe Cxe4 5.Cf3
اگر 5.Df3 آنگاه می توان :
5…Cc6 6.Fb5 Cxc3 7.bxc Dh4+ 8.g3 De4+
5…Fe7
بازی مطلوب برای سیاه ، 5…Fg4 و یا 5…Fc5 است که اگر 6.d4 آنگاه 6…Fb4
6.d4 O-O 7.Fd3 f5 8.exf Fxf6 9.O-O Cc6 10.Cxe4 dxe4 11.Fxe4 Cxd4
وضعیت حاد است اما موقعیت سیاه بدتر از سفید نیست
- ۹۲/۰۵/۱۳