گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

ویتالی سشکوفسکی

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ


 

ویتــــــالی بــــــزرگ هم رفت
خاطرات استاد مرادی از ایشان

 استاد بزرگ "ویتالی سشکوفسکی" یکی از سرشناس ترین مربیان شطرنج دنیا بود که در در سن 67 سالگی دار فانی را وداع گفتند.

ایشان که در برهه ای کوتاه، مربی گری بازیکنان تیم ملی ایران را به عهده داشتند، در سال 1972 به تنهایی و در سال 1973 به طور مشترک عنوان قهرمانی شطرنج شوروی را کسب نموده بودند. قهرمانی در المپیاد جهانی 1986 و کسب عنوان نخست مسابقات قهرمانی اروپای سال 1977 از دیگر افتخارات این شطرنج باز بزرگ به شمار می رفت.


سشکوفسکی در سال 1977

سشکوفسکی که از معدود مربیان دوران کلاسیک محسوب می شد در طی زندگی شطرنجی اش، چندین قهرمان شطرنج جهان از جمله «گری کاسپارف» را مغلوب کرد. آخرین مقام مهم کسب شده توسط ایشان به سال گذشته میلادی و کسب مقام اول مسابقات قهرمانی پیشکسوتان اروپا باز می گردد.


سشکوفسکی در آخرین سال های عمر

استاد بزرگ "ولادیمیر کرامنیک" قهرمان سابق شطرنج جهان، استاد بزرگ "بارتلومیج ماسیجا" قهرمان سابق اروپا و استاد بزرگ "نانا یوسلیانی" نایب قهرمان سابق بانوان جهان و قهرمان چندین دوره بانوان شوروی از شاگردان این مربی فرهیخته می باشند.

"ویتالی سشکوفسکی" در طول حیاتش، به پاس خدمات شایانش به ورزش شطرنج به مقام های استاد ورزش شوروی و مربی عالی شطرنج روسیه نایل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد ...

 


الشن مرادی (در سن 19 سالگی) و استاد ویتالی سشکوفسکی

استاد بزرگ الشن مرادی از شاگردان سابق این استاد فقید درباره مربی اش چنین می گوید:

از سشکوفسکی آموختم: یک شطرنج باز کسی است که نخست عاشق بازی اش شود و بعد بازی کردن (قابل توجه جوان ها)

در همان مدت کوتاهی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم به بنده گفتند: تو را بچه ی علاقه مندی می بینم اما چرا این همه مساوی کوتاه!!؟ اگر بازی نکنی هیچ گاه به اصل پوزیسیون پی نخواهی برد.

همیشه اذعان می داشتند: شطرنج باز بودن یعنی احترام به اصول. بازیکن بودن یک هنر است و نه یک شغل (به اطلاع خوانندگان برسانم که این قهرمان بزرگ بارها به علت هزینه های جراحی خود و همسرشان زیر بار سنگین فشار مالی قرار گرفتند که هر بار این هزینه ها توسط دوست داران ایشان و افرادی خیّر تامین شد)

تاکید داشتند: فعال حرکت کن! وقتی فعال باشی، زد و خورد های تاکتیکی هرگز به ضررت نخواهد شد.

و جمله جالب ایشان راجع به کامپیوترها: من نمی دانم این شیطان!! چه می گوید اما می دانم که برای من تنها نقش یک دیتابیس را بازی می کند و نه بیشتر. این ایده است که اهمیت دارد. باید این را مد نظر داشته باشیم که مسابقه ما بین انسان هاست نه ماشین ها.

 

منبع:«آچمز، سایت تخصصی شطرنج ایران»

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی