گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات



به یاد بابی


37 سال پیش در روز 1 سپتامبر 1972 رویارویی قهرمانی جهان بین رابرت جیمز (بابی) فیشر افسانه ای  و بوریس اسپاسکی برگزار شد. این که چگونه مسابقه برگزار شد بارها مورد بررسی قرار داده شده است. ما در این جا می خواهیم جملاتی درباره بابی که از زبان خودش و دیگران گفته شده را از نظر بگذارانیم . 

من به بابی پیش از مسابقه باخته بودم او از من قوی تر بود و برد او طبیعی بود. (بوریس اسپاسکی - دهمین قهرمان جهان)

شطرنج جذاب فیشر و بازی های جاودان او برای همیشه به عنوان ستون های مرکزی کاخ شطرنج عصر ما باقی خواهد ماند. ( گری کاسپارف - ‍ژانویه 2008‌)

شطرنج جنگ بر روی صفحه است، ‌هدف شکست دادن ذهن حریف است. (بابی فیشر)

وقتی او بر روی صفحه شطرنج بازی می کند گویی خدایان شطرنج بازی می کنند. او هرگز به دنبال یک حرکت آسان نمی گشت که به حریفش ضربه بزند، بابی به دنبال حقیقت در شطرنج بود. (شلبای لایمن - مفسر مسابفات جهانی شطرنج)

او در واقع چهره شطرنج جهان را دگرگون کرد. (‌کافمن استاد شطرنج نیویورک)

من بهترین شطرنج باز جهان هستم و من اینجا هستم تا آن را اثبات کنم ! (بابی فیشر)

شما می دانید که دارید به سمت باخت حرکت می کنید ! حتی آن موقعی که من جلوتر بودم می دانستم که در حال حرکت به سمت باخت هستم !‌ (اندرو سولتیس)

انسان هایی باهوشی مثل بتهوون، ‌داوینچی، شکسپیر و فیشر از ذهن زاوش (‌افسانه یونان - رئیس خدایان یونان) آمده اند، به نظر می رسد که به طور ذاتی برنامه ریزی شده اند و می دانند پیش از آن که یاد بگیرند ! (جان کولینس)

به او (بابی) نشان بدهید که همه ما  کودک نیستم ! (‌استاد بزرگ لاری اوانس - مسابقات قهرمانی آمریکا 64-63)

وقتی که با بابی بازی می کنید این سوال مطرح نیست که شما می برید یا می بازید، سوال این است که آیا زنده می مانید !؟ ‌(بوریس اسپاسکی)

این یک تراژدی بزرگ دوگانه است، از یک طرف فاجعه ای برای شطرنج آمریکاست و از طرف دیگر، فاجعه ای است برای فیشر که می توانست در اوج افتخار در جهان باشد. (کافمن استاد شطرنج نیویورک)

بیش تر افراد خبره شانس 60 به 40 را برای بابی هنگام بازی با تایمانوف برای او قائل بودند. بابی شطرنج جهان رو شوکه کرد زمانی که 6 بر 0 تایمانوف را در هم کوبید، ‌بدون حتی یک مساوی.

فیشر باهوش ترین انسان است که از آسمان شطرنج فروذ آمد. (‌میخائیل تال - هشتمین قهرمان جهان)

آن چیزی که من همیشه دوست دارم انجامش بدهم فقط شطرنج است ! (بابی فیشر)

استادان بزرگ شوروی در (محافل خصوصی) شانس کارپف ‌را برای برد (‌فیشر ) در سال 1975 مسخره می کردند ! بیش تر آن ها معتقد بودند او خواهد باخت و به صورتی بد ! (استاد بزرگ لو آلبرت)

این یک تراژدی است ... تصور کنید ... بزرگترین شطرنج باز تاریخ در عصر ما زندگی می کند و اون حتی ( یک ) بازی هم انجام نمی دهد. (استاد بزرگ یاسر سیروان - سال 1985)

من برای چه باید به دیگران شطرنج یاد بدهم !؟ (بابی فیشر)

چه تعداد ار خانواده ها دوست دارند که فرزندانی مثل بابی داشته باشند !؟ (استاد بزرگ لاری اوانس)

شطرنج بهترین بازی بود که من دوست داشتم، زیرا از مشکل ترین بازی ها به شمار می رفت. (بابی فیشر)

مردی بدون مرز٬ او هرگز غرب و شرق را از هم جدا نکرد و در تحسین خویش آن ها را به هم نزدیک نمود. (لوبومیر لوبویوویچ)

بازیکنی بزرگ و الگویی برای بسیاری از افراد٬ کتاب او "۶۰ بازی به یاد ماندنی من٬"تاثیر بزرگی بر من گذاشت. باعث شرمساری است که پس سال ۱۹۷۲ او نتوانست جهان شطرنج را با درک بی نظیر خود غنی سازد. (یان تیمان)

تنها حریفی که در مقابل من پس از باخت، بهانه نمی آورد، کامپیوتر است ! (بابی فیشر)

هیچکس در طول تاریخ قهرمانی جهان چنین بازی نکرده است. من صراحتاً به نتایج فیشر رشک می برم او همچون یک ماشین بازی می کند. (میخائیل تال)

فیشر، خیلی سرسخت خیلی محکم و بسیار تهاجمی است. (تیگران پطروسیان نهمین قهرمان شطرنج جهان)

       
نوشته شده توسط مرتضی شهلائی


منبع :«آچمز، سایت تخصصی شطرنج ایران»
  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۱)

heif shod fisher ))))):

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی