گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

قهرمان جهان تسلیم شد.!!

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹ ب.ظ

در سال ۱۹۲۵ زمانی که فیلمی بنام بیماری شطرنج در روسیه ساخته میشد آنموقع کاپابلانکا در یک تورنمنت سیمولتانه در مقابل سی نفر حاضر شد اتفاقا در میز شماره ۵ دختر خانمی بسیار زیبا بنام والنتینا توکارسکایا نشسته بود کاپابلانکا که در مقابل اینگونه موارد بسیار ضعیف بود از اول شروع مسابقه حواسش به این دختر جوان بود این دختر بعدا هنرپیشه اول تئاتر روسیه شد و شهرت زیادی کسب نمود اما شطرنج وی ضعیف بود او که با استرس زیادی در پشت میز قرار گرفته بود بازی کردن در مقابل قهرمان جهان برایش افتخاری فراموش نشدنی بود .

کاپابلانکا هم با دیدن این دختر زیبا دست وپایش را گم کرده بود و زمانی که روی میز او حاضر شد اصلا به صفحه شطرنج نگاه نکرد و محو تماشای وی بود دخترک هم که این موضوع را دید بیشتر دچار استرس شد وبا دستی لرزان مهره خود را حرکت داد ولی قهرمان جهان لبخندی زد و شاه خود را در وسط صفحه خوابانید و گفت من تسلیم هستم .کاپابلانکا ۲۹ میز دیگر را براحتی شکست داد.

منبع:

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی