گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

دکتر امانوئل لاسکر

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۴ ب.ظ



دکتر امانوئل لاسکر

1868 - 1941

بیست و هفت سال قهرمانی جهان

 

   140 سال پیش در چنین روزی فیلسوف، ریاضیدان، استاد بزرگ و قهرمان شطرنج جهان امانوئل لاسکر در شهر برلینچن پروس آلمان {اکنون لهستان} دیده به جهان گشود. لاسکر را که به مدت 27 سال مقام قهرمانی شطرنج جهان را مقتدرانه در اختیار داشت، پدر و بنیانگذار روانشناسی شطرنج می نامند.

  

امانوئل لاسکر در مصاف با اولین قهرمان جهان ویلهم اشتاینیتز (1894)

 

آخرین پیروزی بزرگ وی تصاحب جایزه سوم در مسکو در سن 70 سالگی بسال ۱۹۳۶ می باشد. با وجود موفقیت‌های بی شمار او در مسابقات و تورنمنت ها، سبک و روش لاسکر همچنان بحث انگیز و پر رمز و راز باقی مانده است. شهرت و آوازه "جادوی سیاه" او از آنجا برخاست که توانست خودش را به‌ عنوان یک شخصیت قوی تر و محکم تر از رقیبش در تعدادی از بازی های بسیار دشوار به اثبات برساند.

 

لاسکر در مصاف با فرانک مارشال

 

جالب اینکه وی در پیکارهایش بیشتر به فکر به وجود آوردن وضعیت هایی ناخوشایند برای حریف بود تا کسب برتری! تا جایی که حاضر بود برتری های کمی و کیفی را فدای این اندیشه کند.

 

شاید اگر بازی های وی را با کامپیوتر بررسی کنیم وی اغلب دارای وضعیت های ناخوشایندی است ولی علاوه بر قدرت وصف ناشدنی وی در فن دفاع، تاکید وی بر شناخت روانشناسی و خلقیات حریف قبل از بازی را می توان مهمترین علت موفقیتش دانست. بدین رو عده ای از اساتید معتقد بودند اگر در بین بازی حریفان لاسکر را عوض کنیم وی شکست های سختی را متحمل خواهد شد. عده ای دیگر نیز سبک بازی او را "قدم زدن در لبه پرتگاه" نامیدند! 

 

لاسکر آلمانی، در زمان حیات خود با دانشمند بزرگ قرن پروفسور "آلبرت انیشتین" مرادوات و مکاتبات بسیاری داشته و گفته می شود وی در برهه ای با افتخار جامعه علمی ایران "پروفسور حسابی" نیز ملاقات کرده است.

 

سرانجام مبارز واقعی عرصه شطرنج در سن 73 سالگی در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا دارفانی را وداع گفت.

 

برخی از دست نوشته هایی که توسط انیشتین درباره دوست صمیمی اش لاسکر نگاشته شده است

 

 

lasker 

متاسفانه بسیار سخت می توان تصویری بدون سیگار از این استاد پیدا کرد! 

 

 

میز تحریر دکتر امانوئل لاسکر

 

 

 

نمایی از مدال های لاسکر

 

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی