گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

 

بیانیه استاد بزرگ گری کاسپاروف

به مناسبت درگذشت بابی فیشر

با مرگ بابی فیشر ٬ شطرنج یکی از چهره های بزرگ خود را از دست داد . جایگاه و شهرت فیشر به عنوان قهرمان جهان ناشی از شخصیت کاریزماتیک و جنگنده همراه با بازی مهار نشدنی او بود . من لرزه های بازی او را هنگامی که ۹ ساله بودم در مقابل بوریس اسپاسکی در قهرمانی جهان ۱۹۷۲ ریکیاویک ٬ به خاطر می آورم . آمریکایی که نه تنها به خاطر شجاعتش در بازی شطرنج بلکه به خاطر رک گویی ٬ حتی بعد از آن حامیانی در اتحاد جماهیر شوروی داشت و بسیاری از هم وطنان من هر چند خاموش به او توجه داشتند .

شطرنج زیبای فیشر و بازی های جاودان او برای همیشه به عنوان ستون های مرکزی تاریخ بازی های ما باقی خواهد ماند و داستان بت شکن بروکلینی که از نبوغ به قهرمانی جهان اوج گرفت ، دارای همتاهای اندکی برای روایت است .

جدای از ظهور کوتاه و خاص او در سال ۱۹۹۲ ٬ زندگی شطرنجی بابی فیشر در سال ۱۹۷۲ پایان پذیرفت . بعد از فتح بالاترین قله شطرنج او نتوانست هدف جدیدی برای توانایی بی حد و حصر و شور و هیجان خود داشته باشد . انرژی شدید فیشر هر آن چه را که لمس می کرد ٬ از جمله حریف در هنگام بازی و خارج از آن ٬ همه منابع بازی و حتی مغز و جسم خودش را تخلیه می نمود .

مادامی که ما نتوانیم کردار مرد را از او جدا کنیم ، من ترجیح می دهم که در مورد دستاورد های کلان او صحبت کنم نه تراژدی های درونی اش .

عادلانه بود که او روز های آخر زندگی خود را در ایسلند گذراند . جایی که او به بزرگ ترین پیروزی رسید . در آن جا او همیشه محبوب خواهد بود و به عنوان یک شطرنج باز به بهترین وجه ممکن دیده خواهد شد .

_________________________________

گری کاسپاروف

مسکو ـ ۱۸ ژانویه ۲۰۰۸ 

منبع:سایت آچمز

 

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی