گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

استاد بزرگ سایر سیروان

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳ ق.ظ

 


 

 استاد بزرگ سیروان
قهرمان و ملی پوش مسلمان امریکا

بیست و چهارم مارس، مصادف با سالروز تولد استاد بزرگ و مربی ارشد فیده "یاسر سیروان" [Yasser Seirawan] ملقب به یاز [Yaz] است.

یاسر سیروان، قهرمان چهار دوره شطرنج ایالات متحده امریکاست. وی در سال 1979 قهرمان جوانان جهان شد. سیروان یکی از سرشناس ترین نویسندگان و تحلیل گران دنیای شطرنج به شمار می رود.


یاسر سیروان در 19 سالگی قهرمان جوانان جهان شد


مانور اسب بسیار زیبای سیروان در قهرمانی جوانان جهان در سال 1979

یاسر سیروان در 24 مارس 1960 در شهر دمشق [کشور سوریه] متولد شد. پدرش عرب و مادرش یک پرستار انگلیسی اهل ناتینگهام بود. به همین خاطر در دوران کودکی چندین بار به کشور انگلستان سفر کرد. سرانجام وقتی 7 ساله بود خانواده اش به سیاتل امریکا مهاجرت کردند.

همسر سیروان، "ایوت ناگل" یک استاد فیده بانوان شطرنج و دختر یکی از سیاستمداران معروف هلندی است.

یاسر شطرنج حرفه ای را از سن 12 سالگی آغاز کرد. پیشرفت وی به حدی بود که وی سال بعد قهرمان جوانان واشنگتن شد وی این روند پیشرفت را ادامه داد تا این که در سن 19 سالگی قهرمان جوانان دنیا شد.

وی سال ها سردبیری مجله Inside Chess  را به عهده داشت. پس از آن فعالیت خود را به صورت اینترنتی در معتبرترین سایت های شطرنج جهان از جمله Chesscafe و Chessbase  ادامه داد.

 

عده بسیاری سیروان را برترین تحلیل گر شطرنج حال حاضر دنیا می دانند

ملی پوش مسلمان تیم ملی ایالات متحده امریکا که امروز 52 ساله شد با درجه بین المللی 2644، پس از استادان بزرگ "هیکارو ناکامورا"، "گاتا کامسکی" و "الکساندر اونیشوک" در مکان چهارم فهرست درجه بین المللی این کشور قرار دارد.


بازگشت رویایی و درخشش خیره کننده سیروان در قهرمانی تیمی جهان 2011

وی پس از مدت ها دوری از دنیای حرفه ای شطرنج با حضور در تیم ملی امریکا در مسابقات قهرمانی تیمی جهان به نتایج خیره کننده ای همچون پیروزی در برابر ابر استادان بزرگ "شهریار ممدیارف" و "یودیت پولگار" دست یافت.

یاسر سیروان کتب ارزشمند بسیاری در زمینه شطرنج نگاشته است که از مهمترین آن ها می توان به سری کتاب های Winning Chess، Play Winning Chess، Winning Chess Tactics، Winning Chess Strategies، Winning Chess Openings، Winning Chess Endings، Winning Chess Brilliancies، Winning Chess Combinations، Chess on the Edge و Chess Duels اشاره داشت.

 

مشاهده پرونده سیروان در فیده

 

منبع:«آچمز، سایت تخصصی شطرنج ایران»

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی