گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

مصاحبه chessdom با استاد بزرگ ریچارد راپرت

جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۳ ب.ظ
مصاحبه chessdom با جوانترین استاد بزرگ حال حاضر دنیا : ریچارد راپرت اهل مجارستان
 

در سن 13 سال و 11 ماه و 5 روزگی در جام گوته آرت او سومین نرم استاد بزرگی خود را گرفت تا جوانترین استاد بزرگ مجارستان لغب گیرد.با این دستاورد او رکورد پیتر لکو را شکست و هم اکنون جوانترین استاد بزرگ دنیاست.

- ریچارد تو به موفقیت بزرگی دست پیدا کردی. اکنون که رکورد بهتربن بازیکن مجار را شکستی چه احساسی داری ؟ -

من بسیار خوشحالم اما این قدم اول من است من سخت کار میکنم تا به اهدافم برسم. -

و آن اهداف چیست؟ -

ابتدا میخواهم به درجه 2600 سپس به 2700 برسم . هدف اصلی من قهرمانی جهان است. -

هدف بسیار خوبی است! برای رسیدن به این هدف شما چقدر وقت میگذارید؟ -

من روزی 8 تا 10 ساعت تمرین میکنم.صبح بعد از صبحانه شروع به تمرین میکنم.بعد ناهار میخورم و بعد از آن بازهم تمرین میکنم تا شام و بعد از شام نیز باز هم تمرین میکنم! -

آیا به تنهایی تمرین میکنی یا مربی داری؟ -

بیشتر وقتها به تنهایی تمرین میکنم اما گاهی وقتها نیز مربیانی چون استاد بزرگ روبرت راک ، استاد بزرگ پیتر لوکاس و استاد بزرگ جوزف پینتر داشته ام و همچنین از مدیر خودم استاد بین المللی آندرس فلومبرد و پدرم که همیشه مرا حمایت میکند متشکرم. -

شطرنج زندگی شماست. آیا فعالیت غیر شطرنجی نیز دارید ؟ -

بله من بازی کردن با خواهر و برادرم ، دوچرخه سواری و تنیس روی میز را دوست دارم. 5 بار در هفته معلم خصوصی زبان انگلیسی دارم و گاهی وقتها نیز آلمانی میخوانم. به نظر من برای یک شطرنجباز دانستن زبانهای خارجی مهم است. -

آیا شما بابت قبول شدن امتحانات مدرسه بدون شرکت کردن در کلاسها مشکلی ندارید؟ - من زود و سریع یاد میگیرم و از این بابت هیچ مشکلی ندارم. -

دوباره به شطرنج برگردیم . بازیکنان مورد علاقه شما ؟ - من خیلی ها را دوست دارم . کرامنیک ، لکو ، پولگار ... -ستاره در حال پیشرفت مورد علاقه شما؟ -

انیش گیری - اگر این شانس را داشید که با هر کسی که دوست دارید تمرین کنید چه کسی را انتخاب میکردید؟ - من دوست دارم با انیش گیری تبادل فکر کنم سبک او بسیار شبیه من است. - در چه تورنمنتی خیلی دوست دارید شرکت کنید ؟ - ویک آن زی -

به کدام بازیهایتان علاقه دارید ؟ - بازی ام مقابل استاد بزرگ پیتر پروهاسکا در مسابقات تیمی جوانان مجارستان 2009و بازی ام مقابل استاد بین المللی لاسلو گوندا در مسابقات آزاد هارکانی 2008. -

آیا در اینترنت بازی میکنید ؟ - قبلا در playchess بازی میکردم اما الان فکر میکنم وقت تلف کردن است و گاهی برای سرگرمی بازی میکنم. -

آیا به بازیهای کامپیوتری علاقه دارید؟ - من بازیهای استراتژیکی را دوست دارم مانند warcraft ، age of empires ... - ب

رنامه تلویزیونی مورد علاقه ؟ - مورد خاصی مورد علاقه من نیست من فوتبال و فیلم نگاه میکنم. -

تیم فوتبال مورد علاقه ؟ - بایرن مونیخ -

اگر حرفه دیگری داشتید بجز شطرنج آن چه میتوانست باشد ؟ - نمیدانم ، من شطرنجبازم و عاشق شطرنج دوست نداشتم حرفه دیگری داشته باشم. -

در آخر بسیار از شما متشکریم و بازهم بخاطر این موفقیت در این سن به شما تبریک میگوییم.

مترجم : مریم الله وردی

منبع:ماهنامه شطرنح
 

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی