گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

مصاحبه سایت المپیاد با اعضای تیم ملی

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹ ق.ظ


 

سایت رسمی المپیاد جهانی شطرنج 2010؛
نمایندگان ایران از وضعیت شطرنج در ایران می گویند


نمایندگان تیم ملی شطرنج ایران: هادی کریمی دبیر فدراسیون شطرنج ایران، غزل حکیمی فرد قهرمان بانوان ایران و الویزاس کوینیس مربی تیم ملی بانوان ایران از پیشرفت شطرنج در سرزمین مادری این بازی می گویند.


نظر شما در مورد خانتی مانسیسک چیست؟

هادی کریمی : من خوشحالم که بالاخره به خانتی مانسیسک آمدم. این شهری است که من چهار سال پیش و در المپیاد تورین به میزبانی آن رای دادم. من از نحوه برگزاری مسابقات بسیار خوشحالم. ما از کشوری جنوبی می آییم که در مدار صفر تا 50 درجه جغرافیایی قرار دارد و این تجربه ای نادر برایمان است.

در حالی که تا پیش از ورود، از پستی ارتفاع نگرانی داشتیم اما پاییز دلپذیری اینجا حکمفرماست که امیدواریم آب و هوا تا پایان رقابت ها همین گونه باقی بماند. این دوره از المپیاد هم به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و هم از نظر تعداد تیم های شرکت کننده رکورد شکن شده است.

الویزاس کوینیس: من تحت تاثیر این شهر قرار گرفتم با احتساب اینکه از سال 1992 در المپیادهای زیادی حضور داشته ام اما به جرات می توانم بگویم که برگزاری این دوره از مسابقات بی نظیر است.

وضعیت شطرنج در ایران چگونه است؟

غزل حکیمی فرد: همان گونه که می دانید شطرنج یک بازی باستانی است و در کشور باستانی ایران به وجود آمده است. امروزه نظریه به وجود آمدن شطرنج در منطقه ایران و هند مورد بحث است به همین دلیل است که در افسانه ها، اشعار و داستان های ملی در مورد شطرنج آمده است. پر واضح است که شطرنج یکی از رشته های ورزشی مهم  در کشور ماست. همه ما سعی در توسعه شطرنج در نقاط مختلف کشور داریم. باید بگویم که در حال حاضر 400 باشگاه شطرنج در نقاط مختلف کشور فعال می باشند. قدم بعدی توسعه شطرنج در مدارس است و دیر یا زود به عنوان واحد درسی در مدارس تدریس خواهد شد. آموزش شطرنج به کودکان موجب پیشرفت و رشد شخصیت آن ها می شود. به نظر می رسد که همه کشورها تلاش در توسعه شطرنج در آینده دارند.

آیا تا به اکنون تصویری از بانوان شطرنجباز ایرانی در مجلات مشهور کشور منتشر شده است؟

الویزاس کوینس: به عنوان مربی تیم ملی در مدت این دو ساله اقامتم در ایران می توانم بگویم، فدراسیون شطرنج ایران اخبار و نتایج شطرنج را در نشریات مشهوری منعکس نموده است در کنار این وبسایت های تخصصی به روزی در ایران وجود دارند که در زمینه شطرنج کار می کنند. یک بار دیگر تاکید می کنم که شطرنج در ایران رشته ای شناخته شده است.

چگونه یک شهروند شوروی سابق در کشوری غریبه زندگی می کند؟

الویزاس کوینیس: من به عنوان بازیکن در باشگاه های مختلفی از کشور ایسلند تا بنگلادش بازی کرده ام، همیشه دوست داشتم از ایران بازدید کنم، از مدت ها قبل و پس از گفتگوهایی که با اساتید بزرگ ایرانی داشتم تصمیم گرفتم به ایران بروم، در ابتدا برای یک هفته برنامه ریزی کرده بودم که در ایران اقامت داشته باشم اما تا به اکنون دو سال است که در ایران ماندگار شده ام.

هدف شما از حضور در المپیاد چیست؟

هادی کریمی: البته ما توقع نداریم که قهرمان المپیاد شویم. می توانم بگویم ما اهداف تعریف شده ای داریم اگر بتوانیم ده پله نسبت به المپیاد گذشته صعود داشته باشیم و در بین 30 تیم برتر المپیاد در بخش آقایان و 20 تیم برتر در بخش بانوان قرار گیریم این برایمان امری خشنود کننده خواهد بود.

دوست دارید چه چیزی در سیبری ببینید؟

هادی کریمی: من علاقه قلبی خاصی به اگرا دارم. دوست دارم از موزه ها و پارک های زیستی همراه با ماموت ها دیدن کنم. در کنار این مراسم فرهنگی در هر المپیادی برپا می شود که ارزش دیدن دارد. تا به اکنون و به دلیل مشغله، وقتی برای این کارها نداشته ایم.

غزل دوست داری در یک پارتی برمودایی شرکت کنی؟!!

غزل حکیمی فرد: البته که نه. نه اینکه دوست نداشته باشم و یا امکانش برایم وجود نداشته باشد. (می خندد) من در یک کشور مسلمان زندگی می کنم و مذهب من اجازه حضور در چنین مراسم هایی را نمی دهد. سرگرمی اصلی من شطرنج است در اوقات فراغت و به خصوص وقت استراحت صبح شطرنج بازی می کنم و این برای من کافی است. من دوست دارم برای قدم زدن به شهر بروم. اینجا بسیار زیباست.

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی