گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

مصاحبه با وسلین توپالف

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹ ق.ظ
مصاحبه با وسلین توپالف
 

وسلین توپالف از ویک آن زی 2012 می گوید

مصاحبه کامل وسلین توپالف قبل از شروع مسابقات معتبر تاتااستیل در ویک آن زی:

_ سال 2011 برای شما چطور بود ؟ آیا از آن لذت بردید ؟

_ من خیلی بازی نکردم و در نتیجه موفقیتهای زیادی نیز در کارنبود. من بسیار تدریس کردم اما متاسفانه برخی تورنمنتها که برای شرکت در آنها برنامه ریزی کرده بودم به دلیل مشکلات مالی برگزار نشد. من بخاطر این خوشحال نیستم اما باعث شد مسافرت بروم و حسابی زندگی کنم.(با خنده)

 

_ برای مسافرت کجا رفتید ؟

_من و سیلویو با تور به ایرلند و جزایر گورنسی و جرسی رفتیم. بعد از آن به عروسی تیمور رجبف در آذربایجان رفتیم که فوق العاده بود. من تا به حال آذربایجان نرفته بودم ، واقعا مسافرت لذت بخشی بود.

 

_آیا سال 2012 نیز برای شما سال استراحت خواهد بود ؟

_من به ویک آن زی خواهم رفت. مدت زیادی بدون فعالیت اصلا خوب نیست.بعد از این برنامه ای ندارم.شاید از رومانی برای یک رقابت جدی دعوت نامه دریافت کنم. باید دید که چه چیز پیش خواهد آمد.

 

_آیا این درست است که عملکرد شما در ویک آن زی اسپانسر شدن بلغارستان را برای تورنمنت کاندیداتوری قهرمانی جهان ، مشخص میکند ؟

_این تورنمنت چون در ابتدای سال است بسیار برای وضعیت روحی من برای بقیه سال مهم است. من از سال 2008 در ویک آن زی بازی نکرده ام.قبلا در سه تورنمنت مهم ویک آن زی ، لینارس و موناکو شرکت کرده ام . ابتدا قصد داشتم بخاطر سنگین بودن ویک آن زی در آن شرکت نکنم و در لینارس که در اسپانیاست و به من نزدیکتر است شرکت کنم اما چون لینارس در نیمه دوم 2012 برگزار خواهد شد به ویک آن زی آمدم که با 13 دور جز سنگین ترین مسابقات است.

 

_شما چگونه برای ویک آن زی آماده شدید ؟

_خوب اگر بگویم که چه کسی کمکم کرد که آماده بشوم اینجوری قابل پیش بینی میشوم. بخاطر همین شخصی از فرانسه را در نظر گرفتم..

 

_بعد از شکست از آناند در قهرمانی جهان شواهدی هست که انگار شما انگیزه تان را از دست دادید. آیا دوباره به دستش اوردید؟

_من عاشق این هستم که وقتی روی فرم هستم بازی کنم وگرنه از خودم عصبانی میشوم. در یونان در مسابقات تیمی قهرمانی اروپا در بعضی بازی ها من کاملا خوب عمل کردم. که اولین تورنمنتی بود بعد از شکست از آناند که من در سطح همیشگی خودم عمل کردم.

 

_آیا شما از نظر روحی برای یک دوره رقابتها جدید قهرمانی جهان آمادگی دارید؟

_تورنمنت کاندیداتوری در آخر امسال برگزار خواهد شد و تا آن موقع من بسیار وقت دارم.بجز کارلسن بقیه شرکت کنندگان خیلی جوانتر از من نیستند بنابراین از نظر سنی کسی برنده نیست.

 

_اگر بلغارستان میزبان بشود شما به عنوان نماینده کشور میزبان شرکت میکنید اما تعیین کشور باید تا آخر ژانویه تصویب بشود ؟

_بله اما این زمان میتواند تمدید شود. اگز اینطور بشود من تمام تلاشم را میکنم که بهترین باشم. من شانسهای خوبی دارم اما تورنمنت بسیار سخت است.سه بازیکن  روس وجود دارند که فکر نمیکنم علیه دیگران بخواهند کاری انجام دهند. شهرت دانیلوف در حال افزایش است. کیرسان یک سیاستمدار باهوش است که فکر نمیکنم به بلغارستان چنین شانسی بدهد. فکر میکنم سیلویو دانیلوف تنها گزینه ریاست فیده در سال 2014 است.

 

_آیا شما قدرت یک بازی مهم جدید خانگی را دارید ؟

_من همیشه گفته ام که اگر کسی بخواهد پیروز شود چه بهتر که در خانه باشد اما هنگام شکست ، آدم دوست دارد از جایی که شکست خورده به سرعت دور شود.اما این چیزی نیست که قابل پیشبینی باشد.

 

_آیا شما بعد از آن بازیها در صوفیه آناند را دیده اید ؟

_بله ما همدیگر را در چین و موناکو دیدیم. اما آناند غیر فعال است و برای برگزاری تورنمنتها در هند تلاشی نمیکند. در مقایسه ، گلفاند که جزء 10 نفر برتر جهان نیست به راحتی مبالغی را برای قهرمانی جهان مهیا کرده. این نشان میدهد تیم مدیرهای آناند حرفه ای نیستند. باید سوپر تورنمنت در هند برگزار شود. آنها منابع برای انجام این کار دارند.همچنین آناند در هند مثل خدا میماند! اگر کشور قهرمان جهان در پیشرفت ورزش کمک نکند ما دچار مشکل میشویم. هند کشوری است که اکنون مشکلات مالی ندارد.

 

_شما چه نوع بازی رو از قهرمانی جهان بین آناند و گلفاند انتظار دارید ؟

_به نظر من جالب نخواهد بود. بسیاری گلفاند را دست کم میگیرند با این حال او بهتر هم نیست. من اینکه گلفاند آناند را شکست داده باشد را بخاطر نمی آورم. اما گلفاند در مسابقات بزرگ بهتر بازی میکند اما هنوز من روی گلفاند سرمایه گذاری نمیکنم!

 

_آیا ممکن است که گلفاند شما را به تیمش دعوت کند ؟

_او کمک های خوبی از روسیه میگیرد. اینکه از بازیکنی که رنک بالاتری دارد دعوت کنی نرمال نیست. این کم اتفاق میفتد چون بعدا رقیب هم میشوید و اینگونه از جزئیات بازی هم اطلاع دارید.

 

_شما با رفتن به باشگاه سوکار در آذربایجان در اخبار شطرنجی سروصدای زیادی به راه انداختید ، چطور این را قبول کردید؟

_من معمولا برای باشگاهها بازی نمیکنم . وقتی قهرمان جهان بودم برای این کارها وقت نداشتم. تورنمنتهای کلوپ برای من جالب نیست.سوکار یک کلوپ حرفه ای است که تا حال قهرمان باشگاههای اروپا نشده و من میخواهم امسال این اتفاق بیفتد. ما با سوپراستارها کار میکنیم. رجبف کاپیتان تیم و نماینده ما در شرکت اسپانسر است. در عروسی رجبف ما راجع به قهرمانی تیم حرف زدیم . من برای پیروزی کمک میکنم. ما 4 سال است که در این مورد حرف میزنیم. رجبف و سیلویو روابط خوبی دارند. تیم در گرجستان هم نمایندگی دارد. آنها وقتی در آخرین لحظه ترکیه از اسپانسر بودن رقابتهای بانوان اروپا انصراف داد ، اسپانسر شدند و بسیار کمک کردند.

 

_زندگی شخصی شما نیز با تحول روبرو شده ، چقدر زندگی متاهلی را دوست دارید ؟

_از آن لذت میبرم. تعطیلات در اسپانیا بسیار سنگین است از 24 دسامبر تا 6 ژانویه طول میکشد یعنی زمانی که سه شاه هدایایشان را میدهند.

 

_هدیه زیر درخت کریسمس شما امسال چه چیز بود ؟

_کریسمس بیشتر تعطیلات بچه هاست. ما به جای درخت کریسمس یک درخت با منبع یو اس بی داشتیم.

 

_آیا همسر شما سنتهای بلغاری را برای تعطیلات یاد گرفته است؟

_ بله ، ما یک کیک کزوناک (کیکی مخصوص که در بلغارستان درست میشود) با بخت و اقبال در آن داشتیم. ما تصمیم داریم کریسمس بعدی در بلغارستان باشیم.

 

_چه بخت و اقبالی از کزوناک گرفتید ؟

_هیچ چیز . اما من یک درخت دیجیتالی کریسمس با یک عالمه بخت و شانس گرفتم و بزرگترین دعا را کردم : سلامتی

 

_آیا شما کارهای خانه را انجام میدهید؟

_آشپزی نمیتوانم بکنم اما تمیزکاری و کارهای ساده اینچنینی را انجام میدهم.

 

_آیا کریستینا زندگی شطرنجی شما را پذیرفته است ؟

_بله ، به سادگی وقتی او سر کار میرود من هم کارم را شروع میکنم.

 

_شواهدی وجود دارد که شما دارید پدر میشوید آیا درست است ؟

_من هم شنیده ام اما فکر نکنم درست باشد مگر اینکه همسرم به من نگفته باشد(با خنده)

 

مترجم : مریم الله وردی

 

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی