گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

مصاحبه با احسان قائم مقامی

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ب.ظ

 

 

احسان قائم مقامی در گفتگو با سایت رسمی مسابقات اندونزی 2012:

شطرنج بینهایت است ، هشت سال پیش بهتر بودم

 

استاد بزرگ احسان قام مقامی که در کوران رقابتهای مسابقات آزاد جاکارتای اندونزی است در گفتگویی جالب توجه با سایت رسمی مسابقات از وضعیت این روزهای خود در شطرنج حرفه ای می گوید.

 

اولین استاد بزرگ تاریخ شطرنج کشورمان و همانگونه که در این مصاحبه ذکر شده است ، مرد شماره یک شطرنج کشور برای مدتهای مدید ، در مسابقات جاکارتای اندونزی که از معتبرترین مسابقات آزاد قاره کهن به شمار می رود به عنوان بخت شانزدهم قهرمانی در جدول آغازین مسابقات شرکت کرده است. وی همانگونه که خود اشاره نموده  چند صباحی است که از فرم ایده آل به دور مانده و در این دوره از مسابقات و در پایان دور پنحم با کسب 3.5 امتیاز حاصل از دو پیروزی و سه تساوی در رده نوزدهم جدول رده بندی قرار دارد و برای کسب رتبه های بالاتر چشم به ادامه مسابقات دوخته است.

برگردان  این مصاحبه متفاوت و خواندنی را در ادامه از نظر بگذرانید:


 

قائم مقامی - شطرنج بینهایت است.

استاد بزرگ احسان قائم مقامی شطرنجباز شماره یک ایران که مدتهای طولانی این عنوان را یدک می کشد به عنوان بخت شانزدهم قهرمانی در مسابقات قهرمانی شطرنج آزاد اندونزی در سال 2012 می باشد اما سی و یکمین شطرنجباز در بین برترینهای آسیا اعتقاد دارد که اینگونه عناوین در اینچنین مسابقات قدرتمندی چندان اهمیت ندارد.  

هم اکنون این هوادار متعصب فوتبال در مکاننوزدهم جدول رده بندی مسابقات در پایان دورپنجم قرار دارد و اما هدف قهرمان 10 دوره شطرنج ایران این است تا به آسانی  مقامش را با عملکردی خوب در مسابقات قهرمانی آزاد شطرنج اندونزی 2012 بهبود ببخشد.

 

سوال: شرایط شرکت در این دوره از مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید؟

این دومین دوره برگزاری مسابقات است و این مسابقات با توجه به دومین دوره ای است که برگزار می شود از معروفیت زیادی برخوردار شده است.من از تمامی پشتیبانان مالی و برگزارکنندگان مسابقات سپاسگذاری می کنم و معتقدم که  برگزاری این مسابقات در پیشبرد شخصیت بازیکنان ملیتان  و ترویج شطرنج در اندونزی کمک بسزایی می کند.

Ehsan Ghaem Maghami
 
سوال: از چه چیز این مسابقات خوشتان آمده است؟
من در اینجا بسیار راحت هستم و امیدوارم که سال بعد برای شرکت در مسابقات دعوت شوم.
 
سوال: ایران در حال حاضر برنامه های پیشرفتی عالی دارد. راز این امر چیست؟ و وضعیت شطرنج در ایران امروزه چگونه است؟
 
در طی 10 سال گذشته شطرنج مقبولیت فراوانی در ایران یافته است. بسیاری از خانواده ها فرزاندانشان را برای فراگیری و بازی شطرنج تشویق می کنند.علاوه براین مسابقات بسیاری در ایران برگزار می شود و نتایج اینگونه فعالیتها بازیکنان مستعدی است که به جامعه شطرنج معرفی می شوند. آینده شطرنج در ایران بسیار روشن است و همچنین شطرنج در ایران در حال تبدیل شدن به یک بازی خانوادگی است.
 
سوال: چرا شما شطرنج را انتخاب کردید؟
در ابتدا من فوتبال بازی می کردم.من کاپیتان تیم فوتبال تهران ،پایتخت ایران ، بودم.من به عنوان مهاجم بازی می کردم.پس از چند سالی که از فعالیتهایم به عنوان بازیکن فوتبال گذشت خواستم تا به فعالیتی متفاوت روی آورم.بنابراین همه چیز هنگامی که با شطرنج آشنا شدم تغییر کرد. من به شطرنج پرداختم و آن را دوست داشتم.شطرنج برایم بسیار جذاب بود و در انتها در عشق آن گرفتار شدم.

.

 

در آنزمان که شطرنج را شروع کردم 8 سال سن داشتم. هم اکنون 29 ساله هستم و باید صادقانه گفت که به زودی 30 ساله خواهم شد.بنابراین 21 سال است که شطرنج بازی می کنم و هرگز از آن خسته نشده ام. من شطرنج را دوست دارم برای اینکه آن بدون مرز و ژرف است . بنابراین همیشه جای کار دارد.تمامی بازیکنان شطرنج باید بارها و بارها مطالعه کنند. شطرنج بی نهایت است. شطرنج را می توان برای مدت طولانی بازی کرد.

 

سوال: شما را می توان به عنوان یکی از شطرنجبازان نخبه آسیا به شمار آورد. شما در این مورد چه فکر می کنید؟

باید صادق بود ، من تا کنون از اوقاتم به خوبی استفاده نبرده ام. من از آن دسته شطرنجبازان حرفه ای که زندگیشان را وقف هدفی واحد می کنند، نیستم . بر خلاف این من دریافته ام که هشت سال پیش بهتر از آنچه امروز هستم ، بوده ام. در مدت این هشت سال اخیر سرم شلوغ بوده است. من به تحصیلات و کار پرداخته ام و اینها پیشرفتم را تحت تاثیر گذاشته اند.من 100 درصد از وقتم را به شطرنج اختصاص نداده ام. بنابر این دو ماه پیش شروع کردم تا تمامی تمرکزم را معطوف شطرنج کنم. انتظار دارم تا به زودی بار دیگر پیشرفت حاصل کنم.

 

سوال: چه مشغولیتی باعث شده تا تمرکز شما بر روی شطرنج تحت تاثیر قرار گیرد؟

من چند مدرسه شطرنج را اداره می کنم و در کنار این چندین فعالیت اقتصادی کوچک را مدیریت می کنم.

تا به اکنون وقت من برای شطرنج تنها 30 درصد بوده است. اکنون قصد دارم تا 80 درصد از وقتم را صرف شطرنج کنم.

 

 

سوال: بازیکن مورد علاقه شما کیست؟

در واقع با نگاهی به تاریخ شطرنج  "آناتولی کارپف" ، "گری کاسپاروف" ، "بابی فیشر" و "ویسواناتان آناند" را دوست دارم. در واقع من به تمامی بازیکنان بزرگ به عنوان افرادی مستعد احترام قائلم اما نمی توان نام همه آنها را بسیار زیاد هستند ذکر کرد.

 

سوال: آیا به ورزش دیگری می پردازید؟

من هفته ای یک مرتبه و حداقل ماهی یکبار فوتبال بازی میکنم اما هنگامی که خارج از کشور برای شرکت درمسابقات به سر می برم، برایم قدری مشکل است که به آن بپردازم.معمولاً، با دوستانم فوتبال بازی می کنم.

 

سوال: به چه تیم باشگاهی علاقمندید؟

بارسلونا. من به دلیل نداشتن وقت کافی مدتهای زیادی است که نمی توانم رقابتهای لیگ فوتبال کشورم را دنبال کنم. هم اکنون تنها بازیهای بارسلونا را دنبال می کنم.

 

سوال: کدام بازیکن فوتبال مورد علاقه شما است؟

لیونل مسی.

 

سوال: اندونزی را چگونه دیدید؟

من اندونزی را دوست دارم. پیش از این در جاکارتا بوده ام، سال گذشته در مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا که همچنین در اینجا برگزار شد ، بازی کرده ام.


 

منبع: سایت رسمی مسابقات آزاد اندونزی 2012
 

برگردان: غلامرضا خواجویی نژاد

سایت(شطرنجیان)

 


 

 

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی