گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود

گنج سعادت

در این وبلاگ مطالب مفید،جالب و آموزنده ای در رابطه با شطرنج،کامپیوتر و فناوری اطلاعات،دین و مذهب،شعر و ادبیات، سرگرمی و... قرار خواهد گرفت.در صورتی که لینک های دانلود یا فایل های دانلود شده ، مشکلی دارد لطفا اطلاع دهید تا در اسرع وقت اصلاح شود. لطفا بنده رو از نظرات خودتون محروم نفرمایید.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۲۲ - محمدی
    سلام
نویسندگان
وب سايت ختم قرآن مجيد وب سايت ختم صلوات

روی لوپز

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۴ ب.ظ

روی لوپز

نام کامل او «روی لوپز دِ سِگورا» می‌باشد و برای اولین بار در سال 1559 زمانی که این کشیش معروف اسپانیایی از ایتالیا دیدن می‌کرد نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او در این دیدار تمام بازیکنان شطرنج ایتالیا را شکست داد. این شطرنج‌باز اسپانیایی به مدت بیش از 20 سال مطرح بود و به خاطر بازی‌های چشم‌بسته‌اش مورد توجه بود. همچنین او در سال 1561 کتابی هم در مورد شطرنج منتشر کرد که حاوی برخی مقررات و راهنمایی‌های کلی برای شطرنجبازان آن زمان بود و شامل مجموعه‌ای از گشایشها با بررسی و ارزیابی بهتر نسبت به گذشتگان بود. وی جز قهرمانان غیر رسمی جهان به شمار می‌رود.

شروع او که به نام شروع اسپانیایی (روی لوپز) معروف است (1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bb5) یکی از مهمترین و متداول‌ترین شروع در گشایش‌های باز بوده و هست. حتی امروز در سطح قهرمانی جهان و توسط بازیکنان بزرگ جهان بازی می‌شود، شروعی که او در حدود 450 سال پیش یعنی بیش از 4 قرن پیش ابداع کرده است!!


منبع:www.chessboard.ir

  • سید شهاب طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی